21 januari

Hej!
Ligger i sängen och planerar inför min vecka. Den är fullspäckad som vanligt och denna veckan så är mitt mål att gå upp senast nio varje dag, förutom på lördag. Rutinen kommer vara jävligt jobbig att komma igång med men sen när jag väl är igång så ska det nog bli bra. Ska lägga mig och läsa och sova nu, men först en sväng på tåget. Imorgon klockan tio går tåget hem till Degerfors där mamma hämtar mig och kör mig hem till Karlskoga, till mitt hem, mitt rum.

Har inte rökt på sex vakna timmar nu. Känner mig ledsen och nedstämd. Hatar mig själv ibland, vafan skulle jag börja röka för? Varje gång jag ska sluta så blir jag överkänslig och gråtit och jag vet fan inte. Jag trivs med mina cigarretter. Men det är inte hållbart i längden. De är ju dyrt som fan och så är det jävla giftpinnar och hur många gånger har jag inte stått där med en glödande giftpinne, slängt ner den på backen och tänk fy fan va äckligt; de va den sista cigaretten i hela mitt liv! Men lik förbannat står jag där en vecka senare. Men nu har jag lovat min kusin Philip på 4 år att sluta röka så då får jag höra de också.

Med kärlek
Emla


Kommentarer

Kommentera Emmelis inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0