17 Juli

Hej mina kära vänner!

Sitter på jobbet och spelar SimCity Social och läser "Bergsprängardottern som exploderade" av Lo Kauppi.  En bra bok. Jag fastnade direkt, började läsa igår och är redan på sida 49. Vanligtvis nu för tiden brukr jag som vanligt läsa väldigt ofta men inte lika intensivt då jag inte får ro till att läsa så länge. Men när jag läst första sidan av denhär boken var jag fast. Väldigt kul att läsa boken också, då jag träffade Lo i sommras, eftersom hon är gift med Figge som var Madickens pappa i vårat sommarspel.

Även om jag bara läst ca. 50 sidor så rekomenderar jag boken!


Boken handlar om Lo som genom amfetamin försöker hålla sig snygg och smal. Om hennes alkoliserade pappa, hennes mamma som aldrig ger upp. "Det handlar om att överleva å lära sig att stå ut med den man e - att till slut förstå att man varit normal hela tiden."


Här om dagen läste jag även ut min andra bok, "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" av Ann Heberlein,



 Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva handlar om hur det är att leva med sjukdomen och diagnosen manodeppresiv. Hur det är att leva med en sjukdom som inte syns, men är så svårt. Hur det är att leva med så stark ångest men inte kunna få hjälp, eller snarare, hur att inte vilja leva, trots att man har en fantastisk man och tre barn som man älskar, en karriär som skribent och föreläsare.


Jag ska läsa lite till nu!

Med kärlek
Emla

Kommentarer

Kommentera Emmelis inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0